Van mensenrechtenactivist naar Nederlandse volksvertegenwoordiger

Farah is in 1989 naar Nederland gekomen. Nederland is haar land, elke dag meer. Ze zet zich in voor de strijd van de verliezers van de globalisering, hier in Nederland en elders in de wereld. De ongebreidelde en onrechtvaardige globalisering van de afgelopen decennia stelt de belangen van de top 1% centraal en produceert armoede, ongelijkheid en onrecht. Tijdens haar werk bij Oxam Novib komt Farah in aanraking met mensen uit de hele wereld die systematisch te maken hebben met onrecht, uitsluiting, conflicten, klimaatverandering en armoede. Hun veerkracht en strijd voor een beter leven inspireert haar keer op keer.

Hier staat Farah voor

Farah heeft altijd één doel voor ogen: de wereld eerlijker en gelijkwaardiger te maken voor alle mensen. Iedereen moet dezelfde kansen en rechten hebben. Zo heeft ze als activist tijdens de Iraanse Revolutie (1979) haar grootste levensles geleerd: grote omwentelingen zijn mogelijk als de bevolking van onderop in beweging komt. Een beweging van mensen van onderop gecombineerd met het juiste politiek leiderschap is de sleutel tot verandering, ook in onze huidige turbulente tijd.

“ Ik wil graag mijn bijdrage leveren aan het verwezenlijken van onze gemeenschappelijke idealen en mijn constante strijd voor een rechtvaardige wereld voortzetten vanuit de Eerste Kamer. ”

Wetenswaardigheid

Farah zat van 1998 tot 2006 al in de Tweede Kamerfractie van GroenLinks.

In de Eerste Kamer houdt Farah zich bezig met:

• Europese Zaken
  • Buitenlandse Zaken
  • Immigratie en Asiel
  • Ontwikkelingssamenwerking
Jesse Klaver in gesprek

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste politieke nieuws in je inbox.

Wil je weten hoe GroenLinks je persoonsgegevens verwerkt? Bekijk dan onze privacyverklaring.