Duizenden online campaigners zijn actief in onze appteams: zij vormen daarmee de ruggengraat van onze verkiezingscampagne. Appteams zijn teams van online campaigners die zich verenigen in een groepschat op WhatsApp. Zij staan onder leiding van een aanvoerder, die in direct contact staan met het landelijke campagneteam.

Appteams gaan samen op allerlei verschillende manieren in gesprek met de mensen om hen heen. Dit kan zowel online als offline zijn: iedereen is dus geschikt om online campaigner te worden in één van onze appteams!

Het is namelijk essentieel dat we het gesprek aangaan. Met elkaar, maar vooral met anderen. Samen zorgen we er namelijk voor dat niemand meer om onze beweging heen kan. Dit alles met één boodschap: meer toekomst, meer GroenLinks!

Hand gaat als vuist de lucht in met een telefoon in de hand.

Word nu online campaigner

En start direct in een appteam tijdens de belangrijkste campagne ooit. Of lees eerst meer over online campaigners & appteams.

Zoals gezegd vormen onze appteams de ruggengraat van de campagne, maar we hebben onze online campaigners op meer plekken nodig. Bijvoorbeeld in onze Facebookgroep, ‘Op de barricade!’. In deze groep delen we Facebookposts waarin het in de commentsectie veel over GroenLinks gaan. Samen kunnen we vervolgens het gesprek aangaan met onze (potentiële) achterban. Meer GroenLinksgeluid is namelijk meer positieve vibes!

Ben je creatief met grafisch ontwerpen, illustreren of font design? Onze community van Makers produceert in speciale Makers Appteams visuele content om ervoor te zorgen dat GroenLinks overal zichtbaar is. Samen maken we GroenLinks de grootste op 17 maart! 💚