In november presenteerden wij onze kandidatenlijst. Nu is plek 41 tot en met 50 aangevuld, met een mooie samenstelling van mensen die een indrukwekkende geschiedenis binnen onze partij hebben en ambitieuze en jonge nieuwkomers. Ze hebben allemaal in ieder geval één ding gemeen: ze willen Nederland duurzamer, eerlijker en socialer te maken.

Partijvoorzitter Katinka Eikelenboom: ‘Ik ben enorm trots op de kandidatenlijst van GroenLinks en heel blij met de steun van onze lijstduwers. Met deze indrukwekkende en diverse lijst van ervaren GroenLinksers en talentvolle nieuwkomers gaan wij met veel vertrouwen de Tweede Kamerverkiezingen tegemoet.’

Eric Corton, radiomaker & presentator: 'Tof om met volle overtuiging als lijstduwer op deze mooie kandidatenlijst te mogen staan! Het is nu echt tijd voor andere keuzes. Voor een duurzaam groen, gelijkwaardig en inclusief Nederland. Daarom sta ik al jaren achter GroenLinks.'

Leoni Jansen, theatermaker: 'Ik ben nooit eerder lid geweest van een politieke partij. In mijn vak, de theaterwereld, is het niet zo gewoon om je politiek uit te spreken. Dit corona tijdperk heeft mij zo overtuigd dat we niet terug moeten naar het oude. Ik wil mijn stem laten horen en iets bijdragen. Ik ben het erg eens met de standpunten van GroenLinks.'

Dit zijn onze lijstduwers:

41. Leoni Jansen
42. Nienke Homan
43. Ufuk Kahya
44. Anouk Gielen
45. Wim-Jan Renkema
46. Kim Schmitz
47. Tofik Dibi
48. Glimina Chakor
49. Eric Corton
50. Bram van Ojik

Afbeelding van 3 campaigners op straat die een brief van Jesse bezorgen

Kom in actie

Kom in actie en sluit je aan bij onze beweging. Samen gaan we voor meer. Meer toekomst. Meer GroenLinks.