1. Houd het bij feiten

De wereld warmt op door onze uitstoot. Als we die niet beperken, krijgen we met nog hogere temperaturen en als gevolg onomkeerbare klimaatschade te maken. 97% van alle wetenschappers zijn het erover eens dat de klimaatcrisis ontstaat door uitstoot veroorzaakt door de mens in de laatste decennia.

It takes cool people

2. Houd het dichtbij

De klimaatcrisis is een groot onderwerp, maar groen in de buurt, dierenwelzijn, of schonere lucht om in te ademen is al veel dichterbij.

3. Houd het persoonlijk

Waarom vind jij het belangrijk dat de klimaatcrisis wordt aangepakt? Probeer te zoeken naar gedeelde waarden.

to save a warm planet

Foto van campagneteam dat de brief van Jesse bezorgd

4. Houd het respectvol

Blijf luisteren en blijf geduldig. Een gesprek kan ongemakkelijk aanvoelen en dat is oké. Het zegt verder niet zoveel over of jullie elkaar aardig vinden.

5. Houd het hoopvol

Meer dan 80% van de Nederlanders maakt zich zorgen om de opwarming van de aarde. Het bewustzijn is er dus al. Ook weten we wat er moet gebeuren. De plannen liggen er. Nu is het aan de politiek om de regie te nemen. En daar ligt een rol voor jou: door een groene partij het kabinet in te stemmen in maart 2021.

Ga het gesprek aan als online campaigner

De verkiezingen kunnen een keerpunt worden voor Nederland. En daar kunnen we jouw hulp heel goed bij gebruiken. Kom daarom vandaag nog in actie en sluit je aan bij onze beweging als online campaigner. Samen met jouw appteam ga je dan op heel veel verschillende manieren het gesprek aan. Dit doen we zowel online als offline: iedereen met een Groen en Links hart is dus geschikt om als online campaigner aan de slag te gaan!

vrouw online campaigner groenlinks

Word online campaigner

Jij bent nodig bij de belangrijkste campagne die we ooit gevoerd hebben. Meld je nu aan als online campaigner.