voordracht commissie

Met Romano stelt de commissie een initiatiefrijke, jonge kandidaat voor, die nu actief is als fractievoorzitter in Hardenberg. Romano is een volksvertegenwoordiger die goed kan luisteren, maar ook staat voor zijn idealen. Een talentvolle, analytische en benaderbare politicus met gunfactor en voldoende zelfreflectie om verder te groeien.

Biografie

Romano is in 1996 geboren in Hardenberg. Daar is hij ook opgegroeid en als kind genoot hij al van de groene omgeving. Romano heeft de HAVO afgemaakt en is daarna bedrijfseconomie gaan studeren. Naast studeren was hij ook maatschappelijk betrokken. Doordat hij zich uitsprak tegen discriminatie, wat hij uit eigen ervaring maar al te goed kent, kwam hij in contact met GroenLinks Hardenberg. Sinds 2018 is Romano fractievoorzitter voor GroenLinks in de Hardenbergse gemeenteraad. Daarnaast is hij ook een periode penningmeester geweest voor GroenLinks Overijssel. In de gemeenteraad zet hij zich volop in tegen de gaswinning, voor een inclusieve gemeente en is hij graag in gesprek met de inwoners. Verbindend, analytisch en benaderbaar zijn woorden die vaak worden gebruikt om hem te omschrijven. Romano wil zich de komende periode in het speciaal inzetten voor de thema’s die in Oost Nederland leven zoals de gaswinning en de bereikbaarheid met het OV.

Romano Boshove