voordracht commissie

Noortje is een vrijzinnige idealist, die al de nodige meters heeft gemaakt in Den Haag en daarbuiten. Als lobbyist, oud-fractiemedewerker en als actief GroenLinkser houdt Noortje zich dagelijks bezig met politiek. De commissie herkent in Noortje een sprankelende, positieve en intelligente politicus, die snel haar weg zal vinden in de Tweede Kamer. Haar kalmte en stressbestendigheid, maar ook haar openheid en nieuwsgierigheid maken haar een uitstekende kandidaat voor de nieuwe fractie. De commissie ziet dit strategische, overtuigende en creatieve multitalent graag terug in de Tweede Kamerbankjes.

Biografie

Van Gouda naar het Binnenhof

Noortje werd op Prinsjesdag geboren in Gouda. Het verklaart wellicht het politieke vuur dat in haar brandt. Ze loopt ongeveer vijftien jaar rond op het Binnenhof om het verschil te maken. Vrijzinnigheid, sociaal-liberale- en progressieve waarden zijn de rode draad in haar politieke initiatieven. Dit jaar is ze haar eigen onderneming gestart om duurzame initiatieven te adviseren over beleidsbeïnvloeding en politieke communicatie. Hiervoor was ze Partner bij een toonaangevend public affairsadviesbureau. Noortje is een GroenLinkser in hart en nieren. Ze is interim-Directeur van het Wetenschappelijk Bureau, ze was voorzitter van de Kandidatencommissie voor het Europees Parlement en ze werkte bij de Tweede Kamerfractie. Noortje is gepromoveerd Socioloog met een proefschrift over de doorwerking van de progressieve jaren zestig in het actuele debat. Wat haar kenmerkt? Ze is energiek & optimistisch, een netwerker & een bouwer, een denker & een doener.

Noortje Thijssen